Wat zegt de OR-Online redactie:
Steeds meer ondernemingen krijgen de vraag van hun medewerkers “waar het allemaal om gaat”. De zin van eigen werkzaamheden vormt steeds meer een onderdeel van werkgeluk. Natuurlijk verschuiven beelden en waarden en ontwikkelen zij zich. Hier heeft de OR ook mee te maken en kan de bestuurder hierover ondervragen.
Brontekst:
Acht op tien werknemers wil werk dat bijdraagt aan ‘een groter geheel’. Werkgeluk en duidelijk doel geeft bedrijven voordeel in ‘the war on talent’.
83 procent van de Nederlandse werknemers ervaart pas werkgeluk, als hij of zij werk doet dat ‘bijdraagt aan een groter geheel’. Dat blijkt uit onderzoek van FYNCH. Volgens FYNCH-oprichter Edwin Hansma bewijst het onderzoek dat werkgevers hun professionals niet meer kunnen binden met een hoog salaris of dure auto. Werkgevers moeten volgens de specialist in gedragsverandering binnen organisaties vaker op werkgeluk sturen, willen ze een kans maken in ‘the war on talent’. Mirck